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With these pens it is essential to remember to open the cap always in a vertical position, and never to close it without having first retracted the nib inside the barrel, to avoid damaging the tip. Since this was a common drawback, some models (the first introduction of this innovation is attributed to [[Montblanc]]) require the presence of a special safety mechanism (usually a pin mounted in the center of the cap that beats on the nib assembly), which thus prevents it from closing if it has not been completely withdrawn inside the body of the pen.
 
With these pens it is essential to remember to open the cap always in a vertical position, and never to close it without having first retracted the nib inside the barrel, to avoid damaging the tip. Since this was a common drawback, some models (the first introduction of this innovation is attributed to [[Montblanc]]) require the presence of a special safety mechanism (usually a pin mounted in the center of the cap that beats on the nib assembly), which thus prevents it from closing if it has not been completely withdrawn inside the body of the pen.
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Il ''safety filler'' nasce negli Stati Uniti nell'ultimo decennio del 1800, benché non sia possibile definirne  in maniera precisa un inventore, se ne attribuisce se non l'invenzione almeno l'introduzione massiccia sul mercato alla [[Waterman]], che è stato il principale produttore statunitense ad adottarlo su larga scala.<ref>l'azienda però lo ha fatto utilizzando molti brevetti di ''Francis C. Brown'', della [[Caw's]].</ref> Esso però ha avuto un successo molto più grande in Europa, dove all'inizio del secolo praticamente tutti i produttori (ed in particolare quelli tedeschi, fra cui spicca la [[Kaweco]], che ne realizzò anche alcuni sviluppi) facevano uso di questo sistema, e dove è rimasto in produzione molto più a lungo.
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The ''safety filler'' was born in the United States in the last decade of 1800, although it is not possible to define precisely an inventor, it is attributed if not the invention at least the massive introduction on the market to [[Waterman]], which was the main U.S. manufacturer to adopt it on a large scale.<ref>But the company has done so using many patents of ''Francis C. Brown'', of [[Caw's]]</ref> However, it has had a much greater success in Europe, where at the beginning of the century practically all the producers (and in particular the German ones, among which the [[Kaweco]] stands out, who also made some developments) made use of this system, and where it has remained in production much longer.
    
Benché lo sia classificato, forse ingiustamente, fra i sistemi di caricamento primitivi, in realtà il ''safety filler'' ha resistito sul mercato molto più a lungo di altri sistemi di riempimento creati in periodi successivi. In particolare in Europa si trovano in produzione modelli di serie che lo utilizzano fino a tutti gli anni '20. A causa del suo valore storico, che lo vede essere sostanzialmente il primo sistema meccanico dedicato al riempimento della penna, esso continua a riscuotere un innegabile interesse da parte dei collezionisti, molti dei quali hanno una particolare predilezione per le penne ''[[rientranti]]''.<noinclude>
 
Benché lo sia classificato, forse ingiustamente, fra i sistemi di caricamento primitivi, in realtà il ''safety filler'' ha resistito sul mercato molto più a lungo di altri sistemi di riempimento creati in periodi successivi. In particolare in Europa si trovano in produzione modelli di serie che lo utilizzano fino a tutti gli anni '20. A causa del suo valore storico, che lo vede essere sostanzialmente il primo sistema meccanico dedicato al riempimento della penna, esso continua a riscuotere un innegabile interesse da parte dei collezionisti, molti dei quali hanno una particolare predilezione per le penne ''[[rientranti]]''.<noinclude>