Modifiche

Creata pagina con "As for Olo also ASCO began as a brand completely independent of Aurora, but contrary to it, it always continued to remain so. The ASCO pens marketing was in fa..."
Riga 4: Riga 4:  
[[ASCO]] began as an [[Aurora]] sub-brand in [[1929]], more or less simultaneously with the ''sister'' [[Olo]] and with the release of the [[Duplex]] celluloid model. The new sub-brand, an abbreviation of the name ''"Advertising Service Company"'', was born in the offer diversification strategy adopted to cover the market of company promotional objects, dedicated to the production of advertising pens. In reality, [[ASCO]] fountain pens had a much wider spread, going to cover the lower end of the market and the distribution via illustrated catalogs.  
 
[[ASCO]] began as an [[Aurora]] sub-brand in [[1929]], more or less simultaneously with the ''sister'' [[Olo]] and with the release of the [[Duplex]] celluloid model. The new sub-brand, an abbreviation of the name ''"Advertising Service Company"'', was born in the offer diversification strategy adopted to cover the market of company promotional objects, dedicated to the production of advertising pens. In reality, [[ASCO]] fountain pens had a much wider spread, going to cover the lower end of the market and the distribution via illustrated catalogs.  
   −
Come per [[Olo]] anche [[ASCO]] nacque come marchio completamente indipendente dalla [[Aurora]], ma contrariamente ad essa continuò sempre a restare tale. La commercializzazione delle penne [[ASCO]] venne infatti affidata alla ''"Agenzia Supera"'', che operava in maniera indipendente avendo una propria sede a Torino, all'indirizzo di Galleria Umberto I.  
+
As for [[Olo]] also [[ASCO]] began as a brand completely independent of [[Aurora]], but contrary to it, it always continued to remain so. The [[ASCO]] pens marketing was in fact entrusted to the ''"Agenzia Supera"'', which operated independently having its own headquarters in Turin, in Galleria Umberto I.  
    
Sia la scelta del nome inglese, confermata pure dalle incisioni in inglese sul corpo della penna, cercava di catturare (come fecero altre ditte italiane dello stesso periodo) l'interesse del pubblico verso un prodotto che era inizialmente entrato in Italia come prodotto di importazione. Inoltre il nome stesso richiamava i servizi pubblicitari, che era il segmento di mercato cui si rivolgeva la produzione [[ASCO]].
 
Sia la scelta del nome inglese, confermata pure dalle incisioni in inglese sul corpo della penna, cercava di catturare (come fecero altre ditte italiane dello stesso periodo) l'interesse del pubblico verso un prodotto che era inizialmente entrato in Italia come prodotto di importazione. Inoltre il nome stesso richiamava i servizi pubblicitari, che era il segmento di mercato cui si rivolgeva la produzione [[ASCO]].