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The material is produced by a process in which casein is kneaded and colored and then processed to produce sheets, bars or slabs; these are then treated by immersion in a diluted solution of formaldehyde that causes, with a very slow reaction, the progressive hardening. Finally the material obtained is dried and then can be processed. The production process is therefore very slow (for thicknesses of 2.5 cm it may take up to one year of immersion), moreover, even if the galalite sheets can be hot bent, mould production is not possible, which makes the processing of the material more complex.
 
The material is produced by a process in which casein is kneaded and colored and then processed to produce sheets, bars or slabs; these are then treated by immersion in a diluted solution of formaldehyde that causes, with a very slow reaction, the progressive hardening. Finally the material obtained is dried and then can be processed. The production process is therefore very slow (for thicknesses of 2.5 cm it may take up to one year of immersion), moreover, even if the galalite sheets can be hot bent, mould production is not possible, which makes the processing of the material more complex.
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Una delle caratteristiche più rilevanti di questo materiale è invece la facilità di colorazione, che consente di creare infinite variazioni ed imitare diversi materiali, tanto che veniva chiamato anche corno artificiale. La colorazione infatti, oltre al mescolamento dei colori nella fase di produzione, può essere ottenuta, grazie all'elevata porosità del materiale, in una seconda fase immergendo la galalite in bagni di colorazione per ottenere l'assorbimento dei pigmenti. Il nuovo materiale ebbe una grande diffusione nella produzione di bottoni, dove viene impiegato ancora oggi, e per la sostituzione dell'avorio nella copertura dei tasti di pianoforte.
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One of the most important characteristics of this material is instead the ease of coloring, which allows you to create endless variations and imitate different materials, so that it was also called artificial horn. The coloring in fact, in addition to the mixing of colors in the production phase, can be obtained, thanks to the high porosity of the material, in a second phase by immersing the galalith in coloring baths to obtain the absorption of pigments. The new material had a great diffusion in the production of buttons, where it is still used today, and for the substitution of ivory in the piano keys cover.
    
La galalite venne utilizzata nella produzione delle stilografiche da alcune aziende intorno agli anni '20, quando iniziò una ricerca sui materiali che consentisse di sostituire l'[[ebanite]]. In particolare [[Sheaffer]] la utilizzò per alcuni modelli prodotti per un tempo molto breve, che per i problemi riscontrati vennero riutilizzati come penne per la sostituzione temporanea. [[Parker]] adottò la galalite per la produzione delle stilografiche della serie denominata [[Ivorine]], anche se l'utilizzo più esteso venne probabilmente fatto dalla [[Conway Stewart]] per la produzione di alcune delle sue più originali penne colorate.
 
La galalite venne utilizzata nella produzione delle stilografiche da alcune aziende intorno agli anni '20, quando iniziò una ricerca sui materiali che consentisse di sostituire l'[[ebanite]]. In particolare [[Sheaffer]] la utilizzò per alcuni modelli prodotti per un tempo molto breve, che per i problemi riscontrati vennero riutilizzati come penne per la sostituzione temporanea. [[Parker]] adottò la galalite per la produzione delle stilografiche della serie denominata [[Ivorine]], anche se l'utilizzo più esteso venne probabilmente fatto dalla [[Conway Stewart]] per la produzione di alcune delle sue più originali penne colorate.

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