Differenze tra le versioni di "Translations:Levetta di fondo/1/en"

Da FountainPen.
Jump to navigation Jump to search
Riga 1: Riga 1:
The ''bottom lever filler'', also called ''rear lever filler'', is a special lever filling system designed by [[Aurora]] and used from around 1930 for the [[Internazionale]] model, and later used also on the [[Novum]]. There are no known  variants of this system used by other manufacturers, even if there are several patents with similar mechanisms, except the [[switch filler]] of the [[Pilot]], which has some similarities, in particular with the variant of this system adopted later on the [[Superna]] model.
+
<noinclude>{{ReferBox|Filling systems}}</noinclude>The ''bottom lever filler'', also called ''rear lever filler'', is a special lever filling system designed by [[Aurora]] and used from around 1930 for the [[Internazionale]] model, and later used also on the [[Novum]]. There are no known  variants of this system used by other manufacturers, even if there are several patents with similar mechanisms, except the [[switch filler]] of the [[Pilot]], which has some similarities, in particular with the variant of this system adopted later on the [[Superna]] model.
 
[[Image:levetta di fondo.jpg|thumb|250px|Diagram of a pen with ''bottom lever filler'']]
 
[[Image:levetta di fondo.jpg|thumb|250px|Diagram of a pen with ''bottom lever filler'']]

Versione delle 21:35, 27 ago 2019

Informazioni sul messaggio (contribuisci)
Questo messaggio non ha documentazione. Se sai dove o come è usato questo messaggio, puoi aiutare gli altri traduttori aggiungendo la documentazione a questo messaggio.
Definizione del messaggio (Levetta di fondo)
<noinclude>{{ReferBox|Sistemi di caricamento}}</noinclude>Il caricamento a ''levetta di fondo'', detto anche ''caricamento a leva posteriore'', è una particolare versione di caricamento a leva adottato dalla [[Aurora]] ed utilizzato a partire all'incirca dal 1930 per il modello [[Internazionale]], ed in seguito usato anche sulla [[Novum]]. La prima versione di questo caricamento però è stata utilizzata dalla [[Curzon]] per il modello ''[[Top Lever]]'' (in seguito ridenominato ''[[Debrett's]]'') da cui deriva anche il nome adottato in ambito anglosassone per questo caricamento. Dato che il brevetto della ''[[Top Lever]]'' ({{Cite patent|GB|273357}} e {{Cite patent|FR|628272}} che è ancora più simile al meccanismo che si trova sulle [[Aurora]]) è del 1926, come la  ''[[Top Lever]]'', non è corretto attribuire l'invenzione di questo caricamento all'[[Aurora]]. Non sono note altre varianti del sistema utilizzate da altri produttori tranne lo [[switch filler]] della [[Pilot]], che presenta alcune affinità con questo ed ancor di più con la variante adottata in un secondo tempo sulle [[Superna]].
Traduzione<noinclude>{{ReferBox|Filling systems}}</noinclude>The ''bottom lever filler'', also called ''rear lever filler'', is a special lever filling system designed by [[Aurora]] and used from around 1930 for the [[Internazionale]] model, and later used also on the [[Novum]]. There are no known  variants of this system used by other manufacturers, even if there are several patents with similar mechanisms, except the [[switch filler]] of the [[Pilot]], which has some similarities, in particular with the variant of this system adopted later on the [[Superna]] model.
[[Image:levetta di fondo.jpg|thumb|250px|Diagram of a pen with ''bottom lever filler'']]
Filling systems

The bottom lever filler, also called rear lever filler, is a special lever filling system designed by Aurora and used from around 1930 for the Internazionale model, and later used also on the Novum. There are no known variants of this system used by other manufacturers, even if there are several patents with similar mechanisms, except the switch filler of the Pilot, which has some similarities, in particular with the variant of this system adopted later on the Superna model.

Diagram of a pen with bottom lever filler